tisdag, oktober 28, 2008

Kusiner i Halmstad-Ringenäs

Mamman och jag åkte bil för att träffa Annika, Martha, Noah och Aron.
Här är Martha och jag första dagen.

Ett fågelhus.

En busig Martha.

En busig Noah.

En busig William.
Vi promenerar ner till havet.

Aron kom först ner.

Och Annika.

Titta! En snäcka!

Noah och jag på stranden.

Kolla vad högt upp Aron är!

Det är ganska kallt och regnigt.

Och blåsigt. Kolla skum!

Vad skumt.

Annika, titta!
Nu är jag högst upp på sandhögen. Va gö du, Noah?
Martha.

Noah.
Aron.

Klafs klafs på stigen. Va e kossojna?
Häj uppe kanske....
Andra dagen var det sol. Då promenerade vi till lekplatsen.

Ett stort löv. Mamma, e de oxel?
Noah, Martha, Aron och William. Alla kusinerna.

Titta! En sten!
Ja åke mokocykel häj.
Nu gungar jag ner Noah.

Jolitt.

Ha ha ha ha.
Aron sitter på ett däck.
Nu sitter jag på däcket.
Aron och Martha gungar högt.

Här är vi alla många kusiner och gungar.
Jolitt att gunga.
Hej mamma.

Martha och Aron.

Sista dagen städade Mamman och Annika, så vi fick gå ut själva. Efter en stund fick vi mellanmål ute. Musigt. Och gott.
Aron, William, Martha och Noah.
Jag gillar mina kusiner.