lördag, juni 10, 2006

Nu är jag döpt

I Träslövsläge kyrka lördagen den 10:e juni.

Här är jag i Bengt Inghammars famn
Dopklänningen är en gammal släktklenod på
mammas sida tydligen. De blå snörena var
i alla fall jättegoda.

Och här är jag med Pappan och Mamman och
min Fadder Anna. Modder borde det heta.

Anna är förresten mamma till min kompis Astor.
Nästan som om vi är brorsor nu då.

När jag hade fått vatten på huvudet och alla
hade slutat blinka med alla lampor blev jag jättetrött.
Slocknade direkt. Men mamman och pappan säger
att de hade en jättetrevlig fest efteråt. Hmpf!
Kunde de inte sagt det!?

Här äter till exempel pappa upp min tårta.

Flickan i den gröna klänningen är min kusin Martha.

De som står där bak är Dan, gift med faster Hanna.
Sen sitter kusin Noah, morfar Tommy och hans Lena,
farmor Cecilia och prästen Bengt vid bordet.

Kusin Aron med sin flaskpost och moster Helena.

Aron, Martha, faster Agnes och hennes man Arne.
Armen tillhör farbror Rikard.

De verkar ha himlans skoj. Vad bra.
Men här kunde de väl ändå ha väckt mig?
Pappan och Mamman öppnar MINA presenter.

Själv vaknade jag när alla gått. Vilken härlig dag.